LysVåken 2014 - i Reine kirke

Publisert: 17/11-2014 av Trond Gran

En stor gjeng barn, ungdomsledere, voksenledere og frivillige gjorde at LysVåken i år ble en flott opplevelse for mange! Her kommer noen glimt fra det. (Foto: Stort sett Charlen)

Lørdag 15. november samlet spente ledere seg i Reine barnehae for å gjøre klart til innrykk av 18 forventingsfulle barn fra Flakstad og Moskenes i 9 - 10-års alderen, som hadde meldt seg på Lys Våken

Ledermøte

De skulle få være med på inne- og uteaktiviteter på Reine, i Reine kirke og Reine barnehage.

Opplegget LysVåken er et trosopplæringstiltak utviklet i og for Den norske kirke, og gjennomført mange steder rundt om i landet, omtrent på denne tiden. Men vi har nå vår variant av den, da.

Da ungene var samlet og registrert, ble de delt inn i grupper og sendt ut på natursti på Reine.

Natursti

Der var det forskjellige aktiviteter, blant annet denne:

Ballkast

Til slutt endte de opp i gapahuken på Reine hvor det var grilling av marshmellows.

Grilling

Etter å ha installert seg i Reine kirke hvor de altså skulle overnatte, ble de delt i to grupper. Den ene skulle ha et gudstjenesteverksted med øving til gudstjenesten dagen etter. Her er et par bilder fra det:

Øve 1

Øve 2

Det var også et formingsverksted borte i barnehagen der den andre gruppa startet opp. Senere byttet de to gruppene.

Verksted 1

Verksted 2

Til LysVåken er det laget en egen sang, Kode B-sangen. Den inneholder både tekst, melodi og bevegelser. Men så var det å huske alt på en gang, da!

Kode B

(Charlen leder an.)

Dagen ble avsluttet med taco i barnehagen, samlingsstund før sengetid - og ikke minst: Overnatting i Reine kirke. Det var nok mer enn en som var Lys Våken.

På søndagen skulle det være gudstjeneste, så da måtte vi øve mer.

Øve 3

Men så var gudstjenesten i gang.

Gt 1

Gt 2

Gt 3

Gt 4

Det virket som at folk var godt fornøyde med helga, både stsore og små - selv om det kan ta på å være LysVåken.

En stor takk til både frivillige og ansatte for at dere stod på, bostavlig tidlig og sent for å få dette til!!

Her representert ved noen ungdomslederne våre.

MILKere

Vil du se flere bilder fra helga, så finner du det på denne linken her: (Velg Lysbildfremvisning!)

LysVåken 2014.