Det meste er nord

Publisert: 17/07-2014 av Brita Falch Leutert

Når Vestlofoten sommerkonserter nå går inn i sin tredje uke får de besøk av en meget allsidig trio fra Tromsø som består av Harald Bakkeby Moe på sang, Robert Frantsen, tangenter og Hanne Sofie Akselsen på fløyte.

Som titelen „det meste er nord“ antyder, består repertoaret av norsk/nordnorsk og samisk musikk, alt fra klassisk til viser og folketoner, det meste i egne arrangement. Men også Edvard Grieg og Ole Olsen blir å høre for de som finner veien til Flakstad kirke tirsdag tirsdag kveld
De som har reist med hurtigruta og tatt en stopp får å gå på konsert i ishavskatedralen i Tromsø har muligens opplevd trioen allerede. Der spiller de sammen i Midnattskonsertene, et velkjent og svært populært prosjekt som har eksistert siden 1995. Men nå kommer altså trioen til vestlofoten med et spennende repertoar det er vel verd å fa med seg.