Syng julen inn 2014

Publisert: 10/12-2014 av Jürg Leutert

Julekonsert i Reine kirke søndag 14.12.2014 kl. 20.00

I Reine kirke har alle som måtte ønske det muligheten for å synge julen inn. Hvis de finner veien til Reine kirke får de god drahjelp av Moskenes Musikkorps (dir. Oddvar Nøstdal), Lysbøen Messingkvintett og kantor Jürg Leutert som om ikke det var nok  får publikum også høre noen av de vakreste julemelodiene. I tillegg skal også Irene Rasmussen og Åse Krystad bidra med vakker sang, akkompgagnert av korps eller orgel.

Irene Rasmussen er født og oppvokst i Moskenes og har sunget i mange sammenhenger. Denne gangen skal hun bidra med „Himmel på jord“. Operasanger Åse Krystad som er født og oppvokst på Krystad tar heldigvis ganske tidlig jueferie og er på hjemmebesøk. Vi gleder oss veldig til å ha henne med på denne konserten. Her skal hun synge både varme inderlige og storslåtte julemelodier som Marias  vuggsang og O helga natt.

Konserten skal innledes av Lysbøen Messingkvintett som har holdt på et knapt år og som allerede har et par opptredener bak seg

Kantor Jürg Leutert arrangør og koordinator for hele konserten skal selv spille til noen av allsangene. Han skal også fremføre et solostykke på orgel som viser orgelets mere utagerende side, en Fanfare av N.J. Lemmens.

Konserten blir ei skikkelig oppvarming til juleinnspurten. Julen er kjærlighetens fest og vi inviterer alle konsertbesøkere til å gripe dypt i lommeboka og go et raust bidrag til  barnehjemmet i Romania som vi har støttet i flere år.