Stor aktivitet på bedehusene i vest

Publisert: 14/03-2014 av Trond Gran

Både på Sørvågen fiskarheim og Å bedehus har det vært stor aktivitet i det siste

På den gamle Fiaskarheimen på Sørvågen har det vært stor aktivitet den siste tiden. En del ildsjeler har tatt tak i det gamle erverdige bygget og pusset opp, skiftet ut og gjort en stor innsats.

For å finansiere dette har mange stilt opp på dugnad og penger har blitt samlet inn på mange måter.

Blandt annet har det vært arrangert møter på lørdagene med sang og musikk, salg av kaffe og kaker. Og selvfølgelig åresalg til inntekt for det som snart kommer til å hete Sørvågen Bedehus og Fiskarheim

Mange på møte

Mange samlet på møte 8. mars

Og eget husorkester er det også godt å ha.

Husorkesteret

Husorkesteret leder allsangen

Også på bedehuset på Å har det vært samling. Der ble huset pusset opp for noen år siden, men fremdeles er det prosjekter som det må tas tak i, og da er det fint at man kan samles en gang i blant.

Og når Hans Jørgen Rode og kona Grethe kommer på besøk, samles gamle venner for å få til et arrangement. Slik også søndag 9. mars.

Husband 1

Husbandet i aksjon

I tillegg til disse var også diakon Jorunn med og sang, og ledet det hele.

Denne gangen hadde de også fått med yngre krefter ved at ho Irene Rasmussen var med og sang kjente sanger

Irene R

Også her ble det samlet inn en god del penger som trengs til arbeidet med bedehuset.

Så dugnadsånden lever!