"Sacred concert"-konsert

Publisert: 25/02-2014 av Brita Falch Leutert

Ramberg blandakor har brukt høst og vintermåndene til å  studere inn Duke Ellingtons „Sacred Concerts“ som de skal fremføre i  Flakstad kirke 28. februar og  Svolvær kirke 1. mars.

Med seg har de et solid jazz-band bestående av Eivind Valnes(piano), Tobias Solheim-Nilsen(slagverk) og Dag Okstad (kontrabass). Sistnevnte har man kunne høre en rekke ganger i Flakstad både innenfor jazz-og den klassiske sjanger.. I tillegg blir Ann-Kristin Windstad å høre som sangsolist. Musikalsk leder Brita falch Leutert.
Verket er krevende men har et utrolig svingende uttrykk som nok vil fenge de aller fleste.
Sacred concerts blir av mange først og fremst forbundet med den svenske sangerinnen Alice Babs som gikk bort for en drøy uke siden 90 år gammel. Verket består av et antall melodier som Ellington selv satte sammen til konserter som det passet for anledningen. På lørdagens konsert  er det 19 av jazzlegendens låter som skal fremføres.
Både kor, solist og band er i storform og publikum kan forvente seg en times lang konsert med alt fra vakre, rolige balader til feiende swingrytmer og heftige trommesoloer. Billettsalget skjer ved inngangen en halv time før konserten begynner.

<Rambla.jpeg>