Viktig informasjon til deg som er mellom 15 og 17 år:

Allerede nå er det fint om du setter av helgen 22.-24.september 2017. Da er det nemlig MILK i Henningsvær!

MILK står for MiniLederKurs, og er Kirkens ledertrening i samarbeid med KFUK-KFUM. Et MILK kurs består av to kurshelger med praksis i mellom. Etter avsluttet kurs får du utdelt Kursbevis.

Hvorfor MILK?
MILK er et kurs som gjør deg bevisst på hva en god leder er - gjennom fokus på samarbeid, sosiale fellesskap og praktiske oppgaver. Man blir også bedre kjent med seg selv i ulike situasjoner. På et MILK-kurs lærer man gjennom å gjøre det man skal lære. Man blir utfordret og får kjenne på mestringsfølelse i trygge rammer. Man får også prøve ut hva som skjer dersom ikke alt går som planlagt.

Vi tar opp emner som:

Praksisoppgaven foregår i lokal menighet, i samarbeid med dem som jobber der.

Etter fullført MILK kan man delta som leder på ulike arrangementer i kirkelige sammenhenger.  Eksempler på oppgaver kan være kirketjener, diakon/ besøkstjeneste, eller leder ved tiltak som Tårnagenter, Lys Våken, GravdalsNatta, KRIK eller Ungdomsklubb.

MILK er også nyttig å ha på CV-en sin. Gjennomført MILK-kurs legges merke til hos fremtidige arbeidsgivere.

Påmelding sendes til trosoppl@vestvagoy.kirken.no

Påmeldingen må inneholde: navn, adresse, mailadresse og tlf nr., navn og tlf på foresatte, samt om du har noen allergier eller spesielle behov vi må ta hensyn til.

Påmeldingsfrist er 11.september 2017.

Ta kontakt med Monica Østeig på tlf 909 202 61 dersom du har spørsmål knyttet til MILK :-)

Hjertelig velkommen!